9 Kasım 2012 Cuma

KEGEL EGZERSİZLERİ

20. yüzyılda, Dr. Arnold Kegel tarafından bulunan Kegel egzersizleri, kadınlarda meydana gelen mesane kontrol problemlerini tedavi edebilmek için aşk kaslarını yani pelvik kasları güçlendirmek amaçlı geliştirilmiştir. Daha sonra bu yöntem başta vajinismus, disparoni, cinsel isteksizlik, erken boşalma, iktidarszılık olmak üzere cinsel işlev bozukluklarını tedavi etmekte kullanılmıştır. Bu egzersizler tatmin edici bir cinsel yaşam elde etmek ya da hamilelik sırasında ve sonrasında idrar kontrol sorunlarını önlemek için kadınlara tavsiye edilir.
Kegel egzersizleri yaşlı erkeklerin penislerinin sertleşmesi üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Kegel egzersizi ile erkekler güçlü ereksiyon ve yoğun orgazm yaşayabilir, boşalmalarını daha iyi kontrol edebilirler ve böylece daha tatminkâr bir seks hayatına sahip olabilirler.
 
İnsanlar karın kası egzersizi yapmak için spor salonuna gider gibi cinsel yaşamlarını geliştirmek için de Kegel egzersizleri ile aşk kaslarını çalıştırabilirler. Aralarındaki fark ise Kegel egzersizlerinin yer ve zamana bakmaksızın arabada, iş yerinde, bilgisayar önünde, toplu taşımada, evde, parkta, derslerde ve birçok yerde yapılmasıdır.
 
Kegel egzersizleri nasıl gerçekleştirilir?
Kegel egzersizleri için yapılması gereken ilk adım aşk kaslarının lokalizasyonudur. Aşk kaslarınızı idrar yaparken keşfedebilirsiniz.
“Tuvalete gidin ve idrarınızı yapın, durdurun, tekrar yapın, akışını kesin. Böylece aşk kaslarınızın kasılmasını hissedebilirsiniz. Sonraki adım ise Kegel egzersizlerini denemek için yer ve zamanın seçilmesidir. Günlük yaşam nedeniyle problem haline gelen stresten uzak ve rahat olduğunuz bir zaman seçmek oldukça önemlidir. Sonrasında aşk kaslarınızı eğitebilmek için kendinize ayıracağınız 5-10 dakika yeterli olacaktır.
 
Bu egzersizleri yaparken kendinizi görmek istiyorsanız, sandalye ya da küvet gibi bir şeyin kenarına oturun. Bir ayna kullanabilirsiniz. Sonraki adım; karın solunumu (karın içine derin bir hava çekmek), kalçaları sıkarak ya da mesaneyi engelleyerek aşk kaslarını sıkma, ardından kavrama yani birkaç saniye (10 saniye) tutma, bu sırada nefes bloke edilip yavaş yavaş aşk kaslarının gerginliği gevşetilir. 10 saniyelik molalar ile yaklaşık olarak 10 kez bu egzersizler tekrarlanır.
 
Zamanla bu egzersizlerin sayısını 20-30 diye artırmayı deneyebilirsiniz. Bu egzersizleri günde 3 kez ve yaklaşık olarak 20 dakika gerçekleştirebilirsiniz. Sonuçlarını zaman içinde fark edebilirsiniz.
Cinsel işlev bozukluğu tedavisinde kullanılan Kegel egzersizlerinin kası yeniden eğitme ve vücudu keşfetmede büyük rolü vardır. Bu egzersizler perine ve prevaginal kasların hareketine (vajina açma ve kapama dâhil) bağlıdır. Kegel egzersizleri kadınlarda vajinismus, disparoni ve cinsel isteksizlik tedavisinde de kullanılabilir.
 
Kegel egzersizleri, vajinismus durumunda penis-vajina birlikteliğinden korkan (bilinmeyen bir ağrı ya da korku), cinsel organına bakmak istemeyen veya dokunamayan kadınlar için yararlıdır. Vajina, erkeklerdeki penis gibi görünürde olmadığı için kadınlar vajinayı ve vajinanın gerekliliğini araştırmalı ve öğrenmelidirler. Bu egzersizler kadınları vücutlarını ve cinsel alanlarını tanımaları ve farkındalıklarını artırılmaları için tasarlanmıştır. Kegel egzersizleri vajinismus tedavisinde bir ilk adımdır. Kadın, vajina kas kasılması egzersizlerini yaptıktan sonra doğrudan cinsel organlarını (yatakta oturup bir ayna yardımı ile) gözlemlemesi gerekiyor.
 
Kegel egzersizleri disparoni için cinsel işlev bozukluğu tedavi programının üçüncü aşamasında uygulanmaktadır. Kadınlar önce genital bölgelerini aynada görüp önce parmaklarıyla keşfederler, daha sonra Kegel egzersizlerini yaparak aşk kaslarının kontrolünü öğrenirler.
 
Kegel egzersizleri, cinsel isteksizlik çeken çiftler için önerilen cinsel terapi programının bir parçası olarak da kullanılmaktadır. Kegel egzersizleri aşk kaslarını geliştirmek için kadınlar tarafından yapılmaktadır. Kadınlar her gün, 4 ile 6 hafta kadar aşk kaslarının kasılmasıyla sürece başlarlar. İlk gün 5-10 kasılmayla (2-4 saniye) başlayabilirler, daha sonraki günlerde 10 kasılma olarak sayısını artırarak 30 kasılmaya kadar çıkabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder